måndag 8 juni 2009

Tragiskt eller komiskt?

I förra veckan hade vi köravslutning, vi sjöng på Stocke Titt. Jag tog på mig att göra ett melodikryss till sångerna som vi framförde, egentligen bara för skojs skull. Jag var konferencier och presenterade frågorna och låtarna vi sjöng. Konserten blev väldigt lyckad och vi har aldrig sjungit så bra tidigare. Men nu till det tragiska/komiska (kan inte bestämma mig för vilket) I lördags när vi var i Lugnvik och käkade examensmiddag fick jag ett vykort av Sara som hade kommit med posten. Det hade skickats till Sara Pihlström med följande hälsning:
TACK FÖR FIN SÅNG O MUSIK! MEN....TROTS DIN "TITEL" VILKEN KATASTROF ATT BLANDA IN ETT S.K. KRYSS SOM INGEN FÖRSTOD KANSKE INTE ENS DU SJÄLV. INGEN OMKRING MEJ PÅ BÄNK/RAD 4 LYCKADES. VILKET SUMELSORIUM VI VAR DÄR FÖR ATT LYSSNA PÅ SÅNG O MUSIK.
Att tillägga: Melodikrysset var frivilligt att lösa!!!
Vykortet var inte undertecknat och med ett frimärke som bevisligen redan hade använts på ett tidigare brev. 
OMG va jag skrattade!


5 kommentarer:

  1. Oh my GOD!!! Ja, precis som du skriver är det både tragiskt och komiskt. Man måste ju skratta, men samtidigt tycka synd om den här stackarn som hade det så jobbigt på konserten... Var det inte så att bänk/rad4 var reserverad för surpuppmuppföreningen?

    SvaraRadera
  2. Jo precis, helt klart reserverat för den föreningen.
    Jag funderar på en profil:
    Kärring
    Förtidspensionär med någon mystisk åkomma troligtvis FM...
    Bor i lägenhet (har troligtvis en kolonilott i Odensala)
    Sätter ofta upp lappar i tvättstugan
    Har väldigt mycket tid över till att skriva insändare i tidningen.
    Är allmänt bitter!
    Huden på bröstet ser ut som en läderväska eftersom hon självklart har ett solarium hemma, ett sånt där som viks ihop och stoppas under sängen.
    Klagar på det mesta i livet!
    Vad tror du syrran? Stämmer profilen?

    SvaraRadera
  3. Haha, du är ju besatt av Melodikrysset =)

    Jag tror hon var en utarbetad mamma som bara ville lyssna och slippa tänka =) men lite grinig var hon ju helt klart.

    SvaraRadera
  4. Nej en utarbetad mamma har inte tid att ta reda på adressen, sätta sig ner och formulera ett vykort och sedan klippa bort frimärket från ett redan använt kuvert och gå till postlådan för att posta det. Det är definitivt en pensionär med på tok för mycket tid över!

    SvaraRadera
  5. Snygg gärningsmannaprofil där GW!!

    SvaraRadera