måndag 1 februari 2010

Ny vecka...

...och nya saker som bevisar att man är en virrhöna!

Idag skulle jag vara hos MVC 8.30 (trodde jag iaf). Kom lite sent och barnmorskan syntes inte till, men att sitta i väntrummet ett tag gör ju inte mig så mycket. Läsa någon skvallerblaska och bara ta det lugnt. Jag hörde att barnmorskan hade besök så jag trodde att hon troligtvis behövde mer tid åt den patienten, jag väntade och väntade och började tvivla på om jag verkligen skulle till MVC just idag. När klockan var 9.05 kom hon äntligen ut från sitt kontor. Hon hajade till när hon såg mig och jag sa: Jag kanske inte ska vara här idag? och fick till svar: Nehej det tror jag inte, vi går och kollar. Hon hade så rätt, jag ska dit på onsdag... Jaha, en halvtimme hit eller dit i ett väntrum spelar väl ingen roll, fick veta att Vickan och Daniel ska skaffa barn om 10 år... Dessutom fick jag åka gratis med bussen till jobbet plus att chauffören släppte av mig precis utanför kontoret.
Ganska bra start på dagen blev det!

Till helgen blir det Ö-vik och Melodifestivalen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar