måndag 24 maj 2010

Sömn = ett problem

Många småbarnsföräldrar klagar på att de inte får tillräckligt med sömn och att det är ett problem att de inte får sova. Vi är lyckligt lottade, Fanny sover som en stock, i natt sov hon från tolv till sju. Jag vaknade med ett ryck när Lars klocka ringde, hoppade ur sängen och bort till spjälsängen... var tvungen kolla att Fanny andades. Puh, det gjorde hon och hon vaknade en kvart senare. Lars tog hand om henne så att jag fick sova en stund till. Blev nästan åtta timmars sömn för mig så jag har inte problem med sömnen. Däremot kan jag oroa mig för att hon sover för mycket och inte äter. Många bebisar vaknar ju på natten för att de är hungriga men vår lilla tjej hon verkar hamstra på kvällen för att få sova hela natten.

Nu sover hon igen så nu ska jag ta en dusch.
Idag är det vägning på BVC och då får vi se om det verkligen fungerar det här att hon sover "hela" nätterna. HÅLLER TUMMARNA!

1 kommentar:

  1. Härligt att ni får sova, men tänk så mycket ni missar. Är det alltså dags att börja göra syskon så att ni slipper få för MYCKET sömn..?! ;-)

    SvaraRadera