söndag 15 mars 2009

IDOL 2009 är avgjort redan...

...iallafall har jag hittat min IDOL 2009. Utan konkurrens har utnämningen gått till Krille som igår sjöng duett med Linda Bengtzing på nattklubben Huset i Östersund. Helt sjukt bra! Vilken schlagerkväll det blev.

Förfest hos Krille och vi började med att spela schlagerfrågsport.
Tjejerna mot killarna och såklart vann tjejerna.

Sedan var det dags för finalen i Melodifestivalen. Vi tippade rätt låt och satsade en tjuga var.

Jag lade förstås min lott på Malena och när hon gjorde sitt uppträdande blev jag gråtfärdig. Såååå bra! Var dock lite oroad över att Måns gjorde ett lika bra framträdande och några på förfesten hade ju tippat honom som vinnare. När väl presentationen av resultatet av röstningen var igång gick min telefon varm, röstade ett antal gånger på Malena, juryn och jag var ju inte överens om vilka som skulle få alla tolvor. När väl folkets röster presenterades jublade jag... Bidrag nr. 11 har fått 144 poäng och är vinnare av Melodifestivalen 2009.

Efter att ha gett övriga på festen några gliringar om att jag röstat rätt körde vi igång Singstar. Fan va roligt! Ante = Tondöv. Jag & Johanna = Stjärnskott....
Martinsson och Krille gjorde duett med Markoolio och Linda Bengtzing. Skiitbra!

Vid halv tolv begav vi oss mot Huset för att se Linda Bengtzing. Bra dansmusik och goda drinkar...

Linda kliver upp på scenen vid halv ett och bara strålar av energi. Fasiken vilken häftig brud hon är. Hon drar av sina bästa låtar och några andra mindre kända, men den klart bästa "Värsta Schlagern" var kvar, frågan var ju om hon skulle köra den utan Markoolio. Publiken skrålade Värsta schlagern, värsta schlagern, värsta schlagern. Å Linda sa: Vi har inte repat den så vi kan den inte så bra men ni kanske kan den. Ja Krille kan skrek jag och Johanna och då bjöd Linda upp Krille på scenen. De körde duetten ihop och Krille regerade!!!
Jag har aldrig sett någons ögon tindra så mycket som Krilles. Sjukt coooolt! Min mobil tar ju de sämsta korten men på korten här till höger kan man ju iaf skymta att det är Krille och Linda.

Vilken lyckad kväll det blev!

Jag hoppas på en repris....
Je t'aime, amour, quand j'entends la voix
Je t'aime, ma vie, c'est jamais sans toi
Je vis ma vie pour toi, c'est l'universe pour moi
Je t'aime, amour, quand j'entends la voix
Nu ser jag framemot 12 maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar