lördag 12 december 2009

Vitlöksluktande...

...man, kan det leda till skilsmässa?
Igår hämtade jag Lars på jobbet. När han klev in i bilen spreds en outhärdlig vitlöksdoft. Alltså den värsta jag någonsin känt, Jan Gehlin släng dig i väggen. Som tur var så tillbringade jag kvällen i Krokoms sporthall och Lars var på IFK-middag på Gamla Teatern så jag behövde inte umgås med denna illaluktande pöjk. Jag kom hem från Krokom vid kvart i tio och drygt tio minuter senare dök vitlöken upp. Lukten hade inte lagt sig utan jag tyckte nästan att han luktade ännu värre än tidigare på kvällen. Vi kollade på sporten och sedan gick vi och la oss, jag hade svårt att somna för det stank i hela sovrummet. Somnade tillslut och det berodde väl på ångorna från min man. Vaknade kvart över tre och då vaknade jag av att Lars gick på toa. Sovrummet stank av vitlök och jag stönade och suckade och när Lars kom tillbaka kunde jag inte låta bli att än en gång kommentera hans vidriga andedräkt. Till slut somnade jag iaf och i morse när jag vaknade vågade jag inte dra in något djupt andetag genom näsan... för vitlöksandedräkt är nog bland det värsta dofterna man vill känna när man vaknar en härlig lördagsmorgon. Jag var ensam i sovrummet, förutom den snuskiga lukten då förstås. Lars hade redan klivit upp för att duscha. När han duschat klart kom han in i sovrummet, tror ni jag var tvungen att kommentera hans äckliga andedräkt och hur äckligt det luktade där han legat? (det luktade faktiskt vitlök av hans täcke och kuddar, doften måste ha spridit sig ut genom alla hans miljontals porer) Jo, jag var tvungen... Han surade till och tyckte nog att nu räcker det med klagomål. Har nu på förmiddagen funderat på om en sån här sak kan leda till skilsmässa? Om Lars alltid skulle lukta såhär så skulle jag aldrig vilja pussa på honom, mysa med honom, sitta i samma rum som honom... ja typ orka vara med honom överhuvudtaget! Så nog kan det leda till skilsmässa....för en liten vitlöksdoft!

1 kommentar:

  1. Jo, det där kan nog sluta illa... Bäst att du äter lite sånt du med så blir ni mer i fas. Mange la just av den suraste möken i Dalarna denna förmiddag. Jag höll på å spy. BLÄÄ!! Funderar på vad jag ska hämnas med...

    SvaraRadera