måndag 11 januari 2010

Årskrönika 2009

Januari: Hela januari handlade om förberedelser av bröllopet. Jag gjorde för säkerhetsskull en backup av bröllopsmappen på datorn, några dagar senare kraschade datorn. SHIT!

Februari: På Alla hjärtans dag gifte vi oss och jag bytte efternamn till Pihlström.













Mars: Mamma fyllde 60 år. Anna & Magnus flyttade till nytt hus. DM-galan i innebandy gjorde comeback, sjukt roligt! Krille sjunger duett med Linda Bengtzing på Huset.

April: Påsk i Lillhärdal och Lövnäsvallen, jag och Lars åkte till Rönnebo för att hälsa på systrarna Eriksson. Lars körde fast med skotern i den lösa tunga snön =)´ Som vanligt en tjejhelg i stuga i Vemdalen i samband med vårforum, tema troll, fint väder och mycket dricka!

Maj: Städhelg i Härjeåsjön då släkten firade mammas 60 årsdag. Jag och syrran dök överraskande upp som Micke Tornving och Martin Stenmarck och framförde "Du kommer få en toppenkväll". Mammas present en helkväll i Leksand på Ladies Night. Vårkonsert med kören på Stocketitt med melodikryss och ett efterföljande irriterat vykort från en av åhörarna. =)´

Juni: Bröllopsresan beställdes. Perukfest på Marité.

Juli: Semestern började i Sörsjön (Poppa tillverkades) och fortsatte i Orsa med dop på Linnea. Efter några dagar i Orsa vidare till Härjeåsjön med bad trots det kalla vädret. Lars fyller år och på samma dag gör vi graviditetstest, testet visar på ett blått plus. Vi ska bli päron.

Augusti: Syrran fyller 35 år och vi firar i Härjeåsjön med familjen. Jag avslöjar att jag inte vill ha vin till maten eftersom vi väntar tillökning. Myshelg! Inskrivning hos MVC, känns ganska overkligt att vi ska ha barn.

September: Idolsäsongen drar igång och min favorit är Jon Sindenius, tyvärr går han inte vidare. Jag börjar hata Anna Anka.

Oktober: Vi är på vårt första ultraljud, Poppa ser ut som en groda och sprattlar som en liten fisk på bildskärmen. Vi åker på bröllopsresa till Miami och Karibien, träffar en Hedevikenpöjk på kryssningsbåten, sjukt liten världen är. I slutet av oktober åker jag, syrran å mamma på Ladies Night, en toppenkväll! Lars lägger ut bilen på blocket.se

November: Vi är på vårt andra ultraljud eftersom det var lite tidigt i oktober att göra kollen då. Nu börjar det bli officiellt att jag är med barn och Maddis får äntligen lägga ut bild på Poppa på hennes blogg (hon tjatade i flera månader) Jag har maratonbesök av familjen, mamma inleder med några dagar, syrran tar över med småtjejerna och vi går på Lars Winnerbäck i Z-hallen...forts. i december.

December: Pappa kommer till världscuppremiären i skidskytte och hälsar på från onsdag - söndag. Jag och Lars har lååååånga diskussioner kring vilken vagn vi ska ha. Vi enas om en trehjuling. Bilen fortfarande inte såld. Magen växer så det knakar. Vi firar jul på varsitt håll för sista gången. Nyår i Tänndalen med Dan, Sara med familj och med Anna, Magnus med familj. Vi sov i Annexet.

2010 har inletts och nu behöver vi en ny bil, ett hus, barnprylar och lite annat...


2 kommentarer:

  1. Hahaha, gillar september... Jag börjar hata Anna Anka.... hahaha, en av årets stora händelser...
    Och så läser jag att det blir en trehjuling?? ^^ Trodde jag inte. Vem är det som bestämmer hemma hos er egentligen, va?

    SvaraRadera
  2. Ja du, vem bestämmer hos oss... I beslutet kring trehjuling så var det ju Lars som inte gav sig så jag fick vika ner mig och frågade runt lite hos de som hade en sådan vagn. Svaren jag fick var att det var den bästa vagn de haft... Så nu blir det en sån... Men nu ska vi bestämma färg! =)

    SvaraRadera