måndag 18 januari 2010

Jag sova dåligt???

Det trodde jag inte... men nu börjas det. Först och främst kunde jag inte somna igår när väl Johan Falks eftertext rullade på tv:n, jag var ganska trött men Lars hann somna innan mig och började naturligtvis snarka. Jag tog fram en bok och började läsa istället, huuuur trött som helst somnade jag till gång på gång, jag la undan boken och tänkte att nu då. När jag väl släckte lampan gick det ändå inte att somna. Detta berodde förstås på att Lars snarkade. Till slut vände jag på mig och la mig med huvudet i fotändan. ÄNTLIGEN! Jag somnade... Men så vaknade jag igen när klockan var 02.09, magen kändes som en stenhård medicinboll och det gjorde ont. Shit tänkte jag, vad är detta? Jag låg och jämrade mig i kanske fem minuter innan smärtan gick över och sen var det förstås svårt att somna om igen eftersom jag låg och oroade mig för vad det var som hänt med magen. Någon gång vid 02.45 somnade jag och vaknade nästa gång vid 04.00 av att Lars snarkade. Helt otroligt va lätt jag har att vakna nu förtiden! Efter en liten spark i Lars sida så kunde jag somna om och nästa gång jag vaknade var klockan 06.29, halvtimme kvar till uppgång. Än en gång var det Lars som hade väckt mig med sitt nattliga läte...=( Liiiite sur jag blev då! Har varit hos MVC idag på morgonen och frågade förstås var det var jag hade känt, barnmorskan sa att det troligtvis var förvärkar och att det inte var något att oroa sig för. Puh va skönt...
Nu är jag så trött så det känns som att ögonen blöder...

1 kommentar: