måndag 22 mars 2010

Hemma igen efter ett andra besök...

...på förlossningen.

Idag på förmiddagen fick jag så himla ont i högra sidan av magen. Precis som håll, det gjorde svinont om jag gick eller stod upp men mindre ont om jag satt mig ner. När smärtan inte hade gått över efter en timme ringde jag MVC, man blir ju lite orolig när det gör så ont. På MVC pratade jag inte med min vanliga barnmorska utan en annan. Hon tyckte att jag skulle ringa förlossningen för att de skulle avgöra om jag skulle åka in eller inte. Smärtan kändes inte som det jag har föreställt mig ska kännas när värkarna sätter igång så därför kändes det konstigt att ringa förlossningen. Men jag ringde iaf och fick komma in för en undersökning. De kollade Poppas hjärtrytmen och mitt blodtryck och så fick jag lämna urinprov. Enligt CTG:n hade jag småvärkar men det var inget som gjorde ont, efter 1 ½ h fick jag åka hem. Så nu är jag hemma och har fortfarande lite ont men inte som innan. Vi får väl se vad som händer inom det närmaste dygnet, kanske är det bebbe på g nu.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar