onsdag 7 april 2010

Besök hos MVC...

...och nu känner jag mig glad igen. Den här väntan har gjort mig lite deppig, känns ju som att Poppa inte vill komma ut till mig och Lars. Men nu vet jag att senast nästa tisdag får vi träffa bebisen. Jag var på besök hos MVC igår och vår underbara barnmorska gjorde än en gång en hinnsvepning och kollade hur mycket jag hade öppnat mig, inte så mycket som hon/vi hade önskat. Det är tydligen inte klart "där nere" för förlossning än så det är bara att vänta på att kroppen blir klar. För att kontrollera att allt står rätt till med Poppa så ska vi på ultraljud i morgon. Det blir ultraljud varannan dag nu fram till att bebisen är ute.

Har sovit som en prinsessa i natt så jag känner mig utvilad, men ska kolla på en film nu och inta ryggläge i soffan. Man får passa på innan bebis kommer!

=)

1 kommentar:

  1. Jag var långt ifrån "mogen" där nere mindre än ett dygn innan Melvin tittade ut, så ibland kan det går fort. :)

    Hoppas att Poppa självmant ska titta ut snart så du slipper igångsättning. Jag har blivit igångsatt under en av förlossningarna och även om det inte var hela världen så är det ändå skönast när kroppen själv drar igång förlossningen. Håller tummarna för att det ska vara dags snart. :)

    SvaraRadera