onsdag 28 april 2010

Posten vilket skitföretag

Idag skulle barnvagnen dyka upp, hemleverans har vi bokat och betalat extra för. Igår kväll innan jag gick och la mig var jag ner i trapphuset och satte upp en lapp på ytterdörren med portkoden för att brevbäraren skulle ta sig in med vårt paket (vikt 22 kg). Idag har jag följt paketets väg från Ånge och hem till mig via postens hemsida och ett kollinummer. Nu när jag var in och kikade såg jag att paketet kommer aviseras eftersom ingen portkod var angiven. Gissa om jag blev stortokig. Ringde upp Posten Logitstik och skällde på en tant som utan anledning var lika sur som mig. Det hela resulterade i att jag fick prata med logistikansvarig för Östersund som själv ringde upp. Jag sa att det bara var lathet att brevbäraren skyllde på att han inte fått någon portkod eftersom den står på en lapp bredvid handtaget in i vårt trapphus. Han fick brevbäraren att vända och åka tillbaka med paketet som nu står i vår hall och väntar på att få öppnas. Det gäller att ligga i...
Brevbäraren var supertrevlig så nu är jag glad igen, men Posten som företag suger. Service och trevlighet är inget som deras kundtjänst är utrustad med. SUG!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar