torsdag 25 november 2010

November månads slut..

...är nu nästan här. Faktiskt måste jag ärligt säga att månaden bara svischade förbi. Underbart, som Kalle Moraeus skulle ha sjungit. Detta innebär att det snart är 1:a advent och julpyntet ska fram. Jag har sedan i midsommarhelgen (då det i princip blev klart att vi skulle få köpa vårt underbara hus) längtat efter att få göra julfint i detta "Bullerbynhus". Äntligen!
Jag har i ett flertal år utnämnt mig själv till nitisk adventspolis, vilket innebär att jag morrar åt dem som börjar julpynta innan 1:a advent. Men i år kommer jag troligtvis att behöva morra åt mig själv. I morgon ska räkningarna betalas och jag kommer trösta mig själv genom att städa och julpynta efteråt. Egentligen får inte ljusen i stakarna och stjärnorna tändas innan söndag kl.18, men jag kommer göra ett undantag i år. Ni som redan tänt och haft det så i några veckor, nej inte ok!

Nu ska jag slå igen mina blå så att det snart blir morgon och dags för städning och pyntande. Först kommer Anticimex på besök vid halv åtta för en besiktning av huset (ingick tydligen en sådan när vi tecknade hemförsäkring hos Folksam, tackar tackar).

God Jul, nej menar Natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar